Limited Edition-pass 2017

03 januari 2017

Är du medlemmen som gärna testar ny träning med specifika teman eller inriktningar? Vill du vara först med det senare? I så fall är Limited Edition för dig, nu är det dags för ett gäng helt nya träningspass, här kan du läsa allt om våra nyheter!

Limited Edition är träning på tillfälligt besök. Ett pass som finns ett år, sedan försvinner det. Det gör att träningen kan vara mer inriktad och bryta ny mark. Ibland är det teman utifrån befintligt träningsutbud, ibland helt ny typ av träning. Under 2017 kommer du kunna prova på följande pass:

FlowRide: Jympaupplevelse med en twist

FlowRide bygger på Jympans lekfullhet och funktionella träning för hela kroppen: styrka, kondition och rörlighet, allt i ett. Karaktäristiskt för FlowRide är sömlösa växlingar och kontraster i både musik och rörelser. På FlowRide försöker ledaren inspirera till att orka lite mer med hög tillsammanskänsla och nära till leendet.

IW Spurt: Konditionsträning från två världar

Indoor Walking är konditionsträning på crosstrainers. På Indoor Walking Spurt blandar vi distanspassens sköna koppling till musiken med intervallpassets utmanande driv och flås. Första halvan av passet körs i distanskaraktär och efter en tydlig övergång växlar passet till intervaller. Indoor Walking Spurt kommer träna dig centralt (hjärtat) och lokalt (benmuskler och hållning).

Cirkelgym Go: 3-2-1 kör!

En yta med ett antal lättinställda gymmaskiner som tränar olika delar av din kropp. En ledare som guidar och peppar dig. Musik som driver på. Och en grupp där alla kör efter sin egen förmåga. Det är Cirkelgym.

Med fullt ös och glimten i ögat är Cirkelgym Go rejäl träning utan krusiduller. Passet körs ett varv i två cirklar. En cirkel med tunga, långsamma styrkeövningar i maskinerna. En inre cirkel bestående av konditionsövningar i högt tempo utan redskap.

På Cirkelgym Go får du alltså varannan station köra extra tung styrka och varannan station köra konditionsträning i högt tempo. Gruppen delas in i två team som taggar varandra till max.

Kettlebell Strong: En inspirerande utmaning

Friskis&Svettis har länge gillat träningsklotet kettlebell och lyft in det i både gym och som del i några pass. Nu är det dags för ett alldeles eget pass med 100% kettlebell.

Kettlebell Strong är ett pass med fokus på tung styrka. Stabiliserande, uthålliga och asymmetriska moment finns med för att skapa förutsättningar för att kunna belasta tungt.

Passet är 45 minuter och under den tiden hinner du trötta ut musklerna rejält, tunga kettlebells används i kombination med guidande och peppande ledarskap.